Începând cu data de 15 martie, alexăndrenii au la dispoziție o nouă modalitate de a-și achita taxele și impozitele, pentru a evita astfel cozile de la ghișeu. Concret, municipalitatea pune la dispoziția cetățenilor platforma online https://online.alexandria.ro/AvansisOnline/#/iro/login, prin alexăndrenii pot vizualiza și achita taxele și impozitele locale, inclusiv de pe telefonul mobil, inclusiv plata aferentă serviciilor de salubrizare.
Totodată, cetățenii pot descărca aplicația Avansis Mobile dezvoltată de Integrisoft Solutions, direct pe telefonul mobil, în acest caz fiind nevoie de completarea unor pași.
“Pas 1) Alegeți insituția: Alexandria, TR
Pas 2) În situația în care optați pentru activarea contului prin bifarea câmpului privind completarea electronică a formularului de activare din aplicație astfel, prin accesarea butonului “Pasul următor”, veți introduce următoarele date: email, telefon, C.N.P., foto carte de identitate.
În situația în care aveți deja un cont, vă rugăm să inserați datele pentru autentificare”, explica reprezenanțiii municipalității.
În ceea ce privește modalitatea de accesare a platformei online Avansis Online, sursa citată preciează că pentru utilizarea modulului este necesar crearea unui cont valid; pentru aprobarea noului cont creat online, cetățenii trebuie să se prezinte la Primăria Alexandria, str. Dunării, nr. 139, împreună cu actele originale necesare înrolarii și cererea de asociere (cererea de înrolare), emisă automat de platformă, printată și semnată abia după închierea fluxului de pe platformă (depunerea cererii); persoanele fizice/ juridice care dețin semnătură electronică, asocierea se va realiza online, direct prin platformă.
Programul de lucru cu publicul al Primăriei municipiului Alexandria este de luni până joi, în intervalul orar 08:00 – 16:30 și vineri, în intervalul orar 08:00 – 14:00.
“În urma aprobării deschiderii contului prin platforma online, cetățenii vor beneficia de următorele servicii: pot depune cereri pentru eliberarea Certificatelor de atestare fiscală în format electronic, semnate digital, fără a mai fi necesară prezentarea la ghișeu, depunerea Declarațiilor fiscale de tip mijloace de transport (auto).
Titularul unui cont poate reprezenta atât propria persoană, cât și una sau mai multe persoane fizice sau juridice.
Mai mult, pe fiecare ecran al platformei este prevăzută o pictogramă care permite vizualizarea manualului contextual/ help contextual (manual cu instrucțiuni de utilizare cu referire strict la ecranul în care se află contribuabilul), evidențiată printr-un cerc, în interiorul căruia este un semn de întrebare”, mai transmite Primăria Alexandria.
În ceea ce privește autentificarea pe platformă, municipalitatea explică și primele etape necesare accesării serviciilor modulului.
“Pentru crearea unui cont, se accesează pictograma <<Cont nou>> – urmărindu-se pașii din manualul contextual/ help contextual, aferent ecranului de creare al contului. Pentru accesarea platformei se introduc credențialele deja create (adresa de e-mail și parola aferentă), apoi se accesează câmpul de <<Autentificare>>. În situația în care se dorește păstrarea credențialelor de autentificare introduse, se va bifa caseta <<Ține-mă minte>>. Pentru resetarea parolei unui cont deja activat se acționează butonul <<Am uitat parola>> și se vor urmări pașii din manualul contextual/ help contextual, aferent ecranului de resetare a parolei”, arată sursa citată.
De menționat ar fi că, în situația în care “veți dori autentificarea, dar fără a introduce adresa de email și parola, vi se va afișa mesajul: <<Autentificarea a eșuat! Vă rugăm introduceți din nou credențialele>>. Dacă se dorește autentificarea cu o adresă de e-mail necorespunzătoare și o parolă incorectă, se va afișa mesajul: <<Autentificarea a eșuat! Vă rugăm introduceți din nou credențialele>>”, mai precizează reprezentanții Primăriei.