Poliţia atenționează cetățenii cu privire la creșterea numărului de fraude prin metoda „spoofing”, în care infractorii se prezintă drept reprezentanți ai unor bănci sau ai altor instituții pentru a le lua banii. Prin tehnica de „spoofing”, autorii falsifică informaţiile de identificare pentru a se da drept o sursă de încredere (bănci, autorităţi), cu scopul de a înşela victimele (cetăţenii de bună credinţă).
Potrivit Poliției Române, autorii, folosind aplicații VoIP (voice over IP), cu numere de telefon din rețeaua națională de telefonie (pot fi numere de telefon compromise care aparțin unor instituții bancare), contactează cetățenii, pretinzându-se angajați ai băncilor. În cadrul apelurilor, aceștia afirmă că victimele ar fi solicitat un împrumut și le cer să dezvăluie informații personale sensibile.
Ulterior, apelul este redirecționat către o altă persoană care se recomandă ca fiind din partea Poliției și le solicită victimelor să transfere bani într-un „cont sigur”, pentru a proteja fondurile. Această metodă a dus la pierderea unor sume mari de bani de către cetățenii de bună credință.
La nivel național, au fost înregistrate dosare penale ca urmare a faptului că persoanele vătămate au dat curs și ultimei solicitări de transfer al banilor în contul „sigur”, iar din acel moment au pierdut controlul asupra fondurilor personale.