Două proiecte de lege depuse în Parlament în legislatura trecută, de un grup de aleși de la toate partidele, care ar fi trebuit să vină în sprijinul elevilor și dascălilor, au fost respinse definitiv, după ce deputații au votat, marți, “împotriva” celor două initiative legislative.
Concret, este vorba despre Propunerea legislativă privind stimularea achiziţionării de cărţi sau cărţi în format electronic, necesare îmbunătăţirii calităţii activităţii didactice, în învăţământul preuniversitar, precum și de Propunerea legislativă privind stimularea achiziţionării de cărţi şi cărţi în format electronic, necesare pentru elevi, în învăţământul preuniversitar.
Primul proiect de lege stabilea acordarea unor bani elevilor din învățământul preuniversitar pentru achiziționarea de cărți, indiferent de formatul lor. Astfel, elevii absolvenți ai primului an de studiu de la începutul fiecărui ciclu școlar, adică cei ce finalizează clasa pregătitoare, clasa a V-a și clasa a X-a, ar fi putut primi, la cerere, echivalentul în lei a 50 de euro pentru cumpărarea de cărți și cărți în format electronic.
Pe de altă parte, al doilea proiect de lege prevedea acordarea, tot pentru achiziționarea de cărți, a unui suport financiar tuturor cadrelor didactice titulare sau suplinitoare calificate din învățământul preuniversitar. Astfel, acestea ar fi putut primi de la stat echivalentul în lei a 100 de euro pentru cumpărarea unor cărți tipărite sau în format electronic.
Concret, cele două proiecte ar fi avut drept scop stimularea tinerilor, pentru ca aceștia să cumpere, cu ajutorul fondurilor pe care ar fi trebuit să le primească, cărți tipărite și electronice. De asemenea, și profesorii s-ar fi putut pregăti mai bine pentru activitatea didactică, cu ajutorul stimulentului financiar.