teleormaneanul.ro

“Directorul anului pentru egalitate de șanse” este din Turnu Măgurele

Emanuel Silimon, directorul Școlii Gimnaziale nr. 4, a primit distincția pentru a doua oră în trei ani

Must read

Se spune că omul sfințește locul, iar părintele Emanuel Silimon, director al Școlii Gimnaziale nr. 4 din Turnu Măgurele, are grijă să demonstreze acest lucru cu fiecare an petrecut la conducerea instituției de învățământ. Conduce unitatea școlară de 12 ani, perioadă în care s-a axat pe integrarea în sistemul de masă a copiilor cu cerințe speciale, astfel încât aceștia să aibă șanse egale la educație. De asemenea, un obiectiv important pentru directorul Emanuel Silimon a fost, încă de la preluarea conducerii școlii, reducerea abandonului școlar.

- Publicitate -

Nominalizat și desemnat de două ori, în 2019 și 2021, “Directorul anului pentru egalitate de șanse” în cadrul Galei Premiilor pentru Directorii Anului, eveniment organizat de Asociația pentru Valori în Educație (AVE), părintele Emanuel Silimon spune că distincția este a întregului corp profesoral, a copiilor, dar și a părinților.

“Premiul nu este al meu, este al școlii, al profesorilor, al copiilor, al părinților. Pentru noi toți acest premiu este e o recunoaștere a muncii depuse în acești ani și ne responsabiliează, totodată, să găsim soluții pentru toate problemele care apar”, a declarat directorul Școlii Gimnziale nr. 4 Turnu Măgurele, după ce a fost declarat pentru a doua oară “Directorul anului pentru egalitate de șanse”

Premiu de 5.000 de euro pentru continuarea proiectelor în școală și cursuri gratuite pentru dascăli

Gala Premiilor pentru Directorii Anului a ajuns anul acesta la cea de-a cincea ediție, evenimentul aducând în lumina reflectoarelor pe acei directori de școli care au transformat imposibilul în posibil în anul școlar 2020-2021, derulat în contextul pandemiei de COVID-19.

Peste 400 de lideri din business, specialiști în educație, ONG-uri din întreaga țară și comunități ale școlilor din toate județele au luat parte la evenimentul organizat în sistem online miercuri, 24 noiembrie. În cadrul galei, patru directori au primit distincția de “Director al anului” din cele peste 1.000 de propuneri.

Cei patru directori premiați în cadrul galei vor primi fiecare câte 5.000 de euro, sumă pe care o vor putea folosi pentru a continua implementarea proiectelor demarate în școlile pe care le conduc. Mai mult, aceștia se vor mai bucura și de un loc asigurat în cadrul Academiei de Leadership și Management Școlar, organizate de Asociația pentru Valori în Educație, precum și de training și consultanță pentru ei și profesorii din echipele lor, în anul școlar 2021 – 2022.

„La noi nu mai există bariere, pentru că noi aici suntem toți la fel

Școala Gimnazială nr. 4 Turnu Măgurele, unde învață, anual, aproape 400 de copii, este situată într-o zonă mărginașă a municipiului de la Dunăre, cursurile fiind frecventate atât de copii care vin din familii cu situație financiară bună, cât și micuți din familii cu posibilități financiare reduse, ai căror părinți sunt în multe cazuri plecați la muncă în afară, iar cei care se ocupă de aceștia sunt bunicii, uneori unchi sau alte rude. De asemenea, cursurile unității școlare sunt frecventate și de copii cu cerințe speciale. Directorul Emanuel Silimon a reușit, în anii petrecuți la conducerea școlii, să aducă pe aceeași linie toți acești copii, astfel încât diferențele să fie cât mai mici, inexistente chiar, la cursuri. Rezultatele obținute de unitatea școlară la examenele naționale sunt unele bune și foarte bune a confirmat și șeful Inspectoratului Școlar Județean, prof. Florin Oriță, cel care a fost de altfel directorul unității școlare înaintea părintelui Emanuel Silimon.

“Provocarea aceasta, pornită acum mai bine de 10 ani de zile, când am înființat prima clasă integrală de copii cu dizabilități la nivel de județ, a continuat în toată această perioadă, iar acum avem două cabinete de sprijin pentru învățământ primar și gimnazial, care îi ajută foarte mult pe acești copii cu cerințe speciale, care au fost foarte repede acceptați și integrați de ceilalți copii și de părinți. Oamenii sunt diferiți, vin din mediii diferite, au mentalități diferite, iar noi tocmai asta urmărim – să dăm la o parte aceste prejudecăți, aceste mentalități diferite. La noi nu mai există bariere, pentru că noi aici suntem toți la fel. (…) Ce spun eu tot timpul este că acești copii ( n.r. cu probleme speciale) sunt niște exemple pentru noi, ne fac niște luptători și dacă ei pot, avem  și noi obligația să putem. Ei perseverează, majoritatea copiilor merg mai departe la liceu, avem deja copii care au terminat clasa a XII-a. Avem foarte puține rezultate la Evaluarea Națională cu note sub 5, iar doi copii cu dizabilități grave au luat note de 5.50 și 6 la matematică, ceea ce este o performanță deosebită. Avem copii care vin în clasa pregătitoare și care nu știu să stea în bancă, care urlă, care țipă, dar care se obișnuiesc în timp cu colectivul, cu colegii, și ajung să se integreze perfect. Nu există o cheie a succesului sau, dacă vreți, aceasta ar fi perseverența. Lucrurile nu sunt simple, dar prin muncă și dăruire apar și rezultatele”, spune directorul Emanuel Silimon.

Unitatea școlară are depuse ca lider de proiect și trei proiecte pe fonduri europene, respectiv: crearea unui spațiu de servire a mesei, în valoare de 35.000 de euro; un proiect care prevede dotarea claselor cu tablete și table interactive, laptopuri pentru elevi și profesori, și un proiect în valoare de 650.000 de euro, care prevede construirea unui centru educațional în care să existe cabinete de logopedie, consiliere școlară, educație parentală, dar și programul școală după școală, pentru un număr de 100 de elevi. Pentru cel din urmă proiect, grupul țintă este reprezentat de 1.200 de persoane – copii și părinți – în doi ani de implementare.

Totodată, în unitatea școlară este în derulare un proiect în colaborare cu Fundația Margareta a României, prin care au loc ateliere intergeneraționale, la care participă, alături de dascălii voluntari ai școlii, dascăli retrași din activitate. În acest caz, grupul țintă este de 60 de elevi, dar de fiecare dată la activități participă mai mulți copii.

- Advertisement -

More articles

Latest article