Cetățenii își pot achita taxele și impozitele aferente rolurilor fiscale la ghișeele instituției, dar și prin intermediul sistemelor de plată online, începând cu data de 08 ianuarie 2025, au anunțat reprezentanții Primăriei Alexandria. Potrivit sursei citate, alexăndrenii pot achita impozitul pe clădiri, impozitul pe teren și pe mijloace de transport în două tranșe, și anume până la data de 31 martie și până la 30 septembrie.
Pe de altă parte, impozitul pe mijloace de transport lente poate fi achitat până la 31 martie, inclusiv, în timp ce taxa de salubrizare, în cuantum de 21 de lei/ persoană/ lună se poate plăti în patru tranșe, respectiv până la data de 31 martie (inclusiv), până la 30 iunie (inclusiv), până la 30 septembrie (inclusiv) și până la 20 noiembrie (inclusiv).
Totodată, pentru parcările de reședință, termenul de plată este până la 17 martie 2025 (inclusiv).
În ceea ce privește modalitățile de plată, cetățenii au la dispoziție atât platforma ghiseul.ro (cu sau fără autentificare), prin aplicația Avansis Mobile (dar și Avansis.SelfPoint, fiind amplasate trei infokiosk-uri: în zona Peco, intersecția str. Negru Vodă și Șos. Turnu Măgurele, str. Independenței – la intrarea în Judecatoria Alexandria și în Parcul Cinematograf, între strada Dunării și str. Constantin Brâncoveanu, pentru achitarea taxelor aferente numărului de rol fiscal pe care îl deține ficare utilizator în parte).
”Reamintim tuturor cetățenilor interesați că aplicația Avansis Mobile poate fi utilizată de pe orice telefon mobil cu sistem de operare Android/ iOS, dar și de pe orice calculator/ laptop/ tabletă cu sistem de operare Windows/ Mac și oferă siguranță deplină utilizatorilor în privința confidențialității datelor.
Se vor putea achita taxe privind starea civilă (certificate dovadă stare civilă, taxă divorț, etc.), taxă privind eliberarea cărții de identitate, taxă ocupare domeniu public târguri, taxă ocupare domeniu public spațiu parcare, taxă pășunat, taxă privind autorizația de construire, taxă chirii garaje, taxă privind activitățile de alimentație publică, contribuție părinți creșă, taxă prelungire autorizație taxi, taxă certificat de urbanism pentru prelungire privind persoanele fizice, taxă autorizație de desființare, taxă prelungire autorizație construire/ desființare, garanție de bună execuție pentru racordarea la rețeaua publică de canal, apă menajeră prin foraj orizontal, etc.”, au transmis reprezentanții Primăriei.
Alte modalități puse la dispoziția cetățenilor pentru achitarea taxelor și impozitelor locale sunt: mandat poștal (contribuabilul se prezintă la oficiul poștal și achită suma pentru impozitele și taxele existente (inclusiv taxa specială de salubrizare); transferal bancar (contribuabilul se prezintă la instituția bancară și achită suma pentru impozitele și taxele existente (inclusiv taxa specială de salubrizare și chirii). În cazul plăților prin virament, taxa se consideră platită la data înscrisa de bancă pe instrumentul de plată); numerar/ card bancar prin POS la punctele de încasare ale Primăriei Alexandria, din Centrul de Informații pentru Cetățeni.
Pe de altă parte, reprezentanții municipalității transmit și că taxa specială de salubrizare se achită în contul RO51TREZ60621360206XXXXX, deschis la Trezoreria Municipiului Alexandria, beneficiar Municipiul Alexandria, CUI 4652660, în timp ce pentru venituri din închirieri și concesiuni (chirii locuință, locuințe sociale, copertine, închirieri, concesionari teren, clădiri etc.), plata se poate face și în contul RO66TREZ60621A300530XXX, la secțiunea plată fără autentificare din cadrul platformei https://www.ghiseul.ro, sau prin transfer bancar.
Pentru alte informații suplimentare (situația sumelor datorate), cetățenii pot apela numărul de telefon 0247317732, int. 116.